Klachten of suggesties?
De Voedselbank Stadswolde wil graag leren van uw reacties. Heeft u een klacht of suggesties, dan horen wij dit graag. U kunt reageren naar info@voedselbankstadswolde.nl
Klachtenregeling voor cliënten
Heeft u een klacht dan kunt u hiervoor contact opnemen met het bestuur van de voedselbank op info@voedselbankstadswolde.nl. Wij behandelen uw klacht vertrouwelijk en gaan er vanuit dat we er samen uit komen. Lukt dat niet dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de commissie van wijzen van Voedselbank Nederland. De klacht kan worden gestuurd naar het adres klachten@voedselbankennederland.nl. De klachten worden doorgezonden naar de voorzitter van de commissie.
Klachtenregeling voor vrijwilligers
- Bespreek zo mogelijk jouw ergernis over de gebeurtenis met degene op wie jij boos bent of aan wie jij je ergert. Betreft het een collega – vrijwilliger, dan ga je met haar/hem in gesprek.
- Lukt het niet om jouw ergernis met de collega vrijwilligers te bespreken, bespreek het dan met de coördinator van je uitgiftelocatie, die kan proberen om in een gesprek met jouw collega – vrijwilliger het probleem op te lossen.
- Praat jij liever eerst met de coördinator Vrijwilligers dan kun jij haar mailen of bellen info@voedselbankstadswolde.nl of 06 43 968 579 .
- Het is natuurlijk ook mogelijk dat jij je als vrijwilliger onheus behandeld voelt door jouw coördinator of het bestuur of een bestuurslid. Dan is de eerste stap om dit te melden aan de vertrouwenspersoon. Hierop zal een gesprek volgen met een vertegenwoordiger van het Algemeen Bestuur. In dit geval kun je contact opnemen met info@voedselbankstadswolde.nl. Het Algemeen Bestuur zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk een week na ontvangst van jouw klacht, laten weten hoe (en door wie) jouw klacht zal worden beoordeeld of behandeld. Het bestuur zal uiterlijk 4 weken na ontvangst van de klacht uitspraak doen (behoudens verlenging van deze termijn).
- Ben je het met deze uitspraak niet eens, dan kun je de klacht schriftelijk voorleggen aan de commissie van wijzen van Voedselbank Nederland. De klacht kan worden gestuurd naar het adres klachten@voedselbankennederland.nl. De klachten worden doorgezonden naar de voorzitter van de commissie. Je kunt ook contact opnemen met de vertrouwenspersoon van Voedselbanken Nederland
De vertrouwenspersoon van Voedselbanken Nederland:
- Vangt je op en laat je je verhaal doen, geeft advies en biedt hulp
- Gaat na of een oplossing in de informele sfeer mogelijk is.
- Begeleidt je desgewenst, als je de zaak aan de orde wil stellen bij het bestuur van je organisatie.
- Kan je doorverwijzen naar andere hulpverlenende instanties.
- Bemiddelt niet in een arbeidsconflict.
- Neemt het probleem niet van je over en gaat niet onderzoeken of uitzoeken wie er gelijk heeft.
Maak kennis met onze vertrouwenspersonen
Wij vinden het erg belangrijk dat onze vrijwilligers zich veilig voelen op de werkvloer. Daarom doen wij er als organisatie alles aan om ongewenst gedrag te voorkomen.
Klachtenregeling voor hulpverleners en leveranciers
Klachten van hulpverleners en leveranciers kunnen schriftelijk worden ingediend bij de secretaris van het Algemeen Bestuur van de Voedselbank Veendam. Een vertegenwoordiger van het Algemeen Bestuur zal met de klager in gesprek gaan en al dan niet na overleg met de persoon die het betreft een uitspraak doen. U kunt deze klachten sturen naar: info@voedselbankstadswolde.nl